Utama > majalah pc > Newzie jadi teman BARU penggemar blog!

Newzie jadi teman BARU penggemar blog!

Masih mencari aplikasi pembaca suapan (feed) yang paling sesuai? Harap-harap pencarian anda berakhir di sini, setelah mengenali Newzie. Namanya kedengaran unik apabila disebut. Begitu juga fungsi-fungsi yang ditawarkannya untuk peminat atau pembina laman web/blog yang dilengkapi kemudahan berkongsi suapan.

Beginilah rupa Newzie!

Sebelum itu, elok juga dijelaskan apa yang dimaksudkan sebagai suapan. Bagi sesetengah pengguna, istilah ini agak baru, asing dan jarang didengar. Sebetulnya istilah ini kerap dikaitkan dengan teknologi RSS/Atom yang membolehkan anda melanggan atau berkongsi info terkini pada laman web/blog yang menyokongnya.

Berbalik pula kepada Newzie tadi. Ia merupakan sebuah perisian baru (masih di peringkat beta) yang boleh melanggan dan mengurus suapan jika dipasang pada PC anda. Bukan itu sahaja, ia juga dilengkapi pelayar web asas yang membolehkan anda melayari laman web seperti biasa, meskipun ia tidak dilengkapi suapan.

Sebenarnya fungsi dan cara penggunaan perisian ini diceritakan panjang lebar dalam Majalah PC edisi Julai 2007. Sesiapa yang sudah membacanya mungkin sudah menguji perisian ini dan menggemari ciri-ciri yang dimilikinya. Sekali imbas, penampilannya mirip perisian Ziepod yang mampu melanggan fail-fail podcast.

Rupa Newzie bila dibuka!

Selain perisian Newzie, laman blog popular turut dijadikan topik utama dalam Majalah PC keluaran terkini. Edisi Julai 2007 kini terdapat di pasaran. Dapatkan sekarang sementara stok masih ada. CETAKAN TERHAD! Jika berminat, anda juga boleh melanggan maklumat dari laman web ini melalui aplikasi PERCUMA ini.

Kategori:majalah pc
  1. Tiada komen.
  1. No trackbacks yet.

Tinggalkan komen